Jump to content
Sign in to follow this  
Radeghost

[1.12.1] Crestfall | Kul Tiras PvP, Zul'Dare PvE | Blizzlike

Recommended Posts

A czym różnią się smooth waypointy od smooth movementu?

Z kontekstu wnioskuje, że "smooth movement" oznacza tu zastosowanie interpolacji Catmull-romowej dla spline'ów, od vanilli używanej (chyba tylko) do kursów Flight Masterowych, w tbc i wotlku doszły do tego jeszcze zwykłe latające npce, a w Cata już domyślnie większość npców (w tym nielatających) używa tego by upłynnić movement. Niestety ale przed Cata spline flaga odpowiadająca za interpretowanie pakietu z movementem jako używającego catmull-roma łączona była z animacją latania, stąd nie można jej wykorzystać do "naziemnych" npców. O ile się nie mylę, jedyna możliwość na uzyskanie tego efektu pre-cata to zpatchowanie clienta.

 

Smooth waypointy to po prostu sposób obsługi waypointów. Na TC/Mangosie w podstawowych systemach (używających waypoints, waypoint_data czy script_waypoint) movement odbywa się na zasadzie point-to-point, przy którym naturalnie zastosowanie catmull-roma nie będzie miało żadnego efektu.

 

 

 

Tak to wygląda na TBC:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4D4ElA68GSw&feature=youtu.be

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace trwają w najlepsze. Aktualnie Asura pracuje nad zabezpieczeniami. 

 

Zmorą wielu privów jest to, że zdarzają się wypadki, kiedy ludzie po rozdaniu lootu wszystko tracą przez crash. U nas będzie to wyglądało trochę inaczej, bo stan gobjectów, loot tabli i instance eventów będzie zapisywany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filmik -10/10 beznadzieja totalna. Nic nie przedstawia, dosłownie nic. Czyli póki co nic nie pokazujecie oprócz tekstu .txt :) 

 

 

Co do współpracy to fajna sprawa, czyli można liczyć się z tym, że licznik online u was też będzie przekłamany jak na elysium :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

filmik -10/10 beznadzieja totalna. Nic nie przedstawia, dosłownie nic. Czyli póki co nic nie pokazujecie oprócz tekstu .txt :)

 

 

Co do współpracy to fajna sprawa, czyli można liczyć się z tym, że licznik online u was też będzie przekłamany jak na elysium :D

dokładnie jakoś strasznie tajemniczy jest CF nigdzie nie widać efektów pracy żeby nie okazał się następnym PlayTBC :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie napisałbym coś więcej, ale nie mogę (NDA). Jest bardzo dużo oskryptowanych rzeczy, ale powiem po prostu, jak to działa.

Na wszystkich prywatnych serwerach, które są otwarte, development działa oparty o łaskę graczy zgłaszający rzeczy na BugTracker. Na Crestfallu mamy dedykowaną ekipę testerów, którzy testują content wzdłuż i wszerz, zgłaszając wszystkie bugi, jakie napotkają.

Tak samo jest z klasami. Jest np. okres czasu, kiedy robimy, powiedzmy, warriora i druida. Wtedy testerzy grają tymi dwoma klasami i zgłaszają wszystkie napotkane bugi, które są naprawiane od razu. Testerzy mają też do dyspozycji owoce naszego researchu - tysiące filmików i mirrorów nieistniejących już stron. Mam screena datowanego na 2014 przestawiającego uporządkowaną galerię screenshotów, było ich wtedy około 25k.

Wszystko odbywa się za zamkniętymi drzwiami z wielu powodów. Pierwszy: nie chcemy pokazywać innym serwerom, jak mają wyglądać niektóre rzeczy. Chcemy mieć pewność, że przy starcie, będziemy mieć wiele rzeczy, jakich nie mają inne serwery. A potem niech sobie kopiują. ;) Po drugie - nie chcemy się niczym chwalić póki co, bo nie ma takiej potrzeby. A po trzecie - jedyne co by powstało z tego wszystkiego to byłby hype, którego nie chcemy, póki nie mamy ustalonego czasu premiery. Hype jest nam niepotrzebny w związku z wejściem w partnerstwo z Elysium.

 

Pojawi się także FAQ za parę dni dotyczący tej całej sytuacji. 

 

A co do online Elysium, ja ich nawet nie śledziłem, ale Nost kręcił online prawdopodobnie. Zresztą... to online jest możliwe, ale jakim kosztem? 5 yardów visibility distance? xD dlatego u nas nie będzie miliona online, tylko np. 3.5k cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko zastanawia mnie, czy rzeczywiście potrzebna jest wam ta współpraca z elysium? Nie liczycie na ich online, bo przecież nie chcecie dużej ilości graczy. Skrypty? Nie spotkałem się z wieloma opiniami, które wskazywałyby na to, że elysium działa wyjątkowo lepiej niż nost. W takim razie jakie będą dla was korzyści? Już sam wasz serwer robi odpowiedni hype. Planujecie cap 3.5k, więc jak planujecie rozwiązać problem ze zbyt dużym online?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przykład przez otwarcie wielu realmów. Parę realmów na privach zawsze było trochę upośledzonym pomysłem... ale my mamy clustering, który pozwoli na zaimplementowanie crossrealm BG i areny w przypadku TBC. Albo RDF w przypadku WotLK, dzięki czemu będziemy mieć battlegroup jak na retailu.

Co do reszty - nie mogę nic powiedzieć. :P Ale na przykład research będzie wspólny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forums.crestfall-gaming.com/index.php?/topic/1827-legacy-gaming-network-faq/

 

FAQ.

 

W skrócie:

Elysium, Crestfall I Legacy Crusade pozostają osobnymi serwerami, jednakże research I core będzie wspólne. Asura został głównym devem Elysium, ale priorytetem jest core Crestfalla, czyli Benediction.

Benediction zostanie w swoim czasie zaimplementowane na Elysium.

Crestfall zostanie projektem stricte PTE. Po vanilli przejdzie na TBC, potem na wotlk itd. Będą najprawdopodobniej możliwości transferów na inne serwery w odrębnie sieci. Jeżeli ktoś lubi vanille, to będzie mógł przeniesc postać na Elysium.

Anathema Core, core Elysium, będzie trochę poprawiane, ale po ukończeniu Benediction Core, prace nad nim zostaną wstrzymane. Samo Benediction Core będzie używane również na wotlk i nowszych dodatkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc nie wiem, czy dedykowany zespół testerów to taki nowatorski pomysł - mam wrażenie, że podobna koncepcja przewija się przez każdy projekt, łącznie z polskimi... No ale rozumiem, że krwiożerczy marketing wkrótce zacznie promować nawet control panel na stronie jako Unikalny Autorski Ficzer Górujący Nad Nieudolną Konkurencją. ;) Poza tym wątpię, że ograniczone grono osób da radę faktycznie przetestować 100% zawartości w zastępstwie tysiąca graczy. Mówimy przecież o rozbudowanej grze, gdzie różne kwiatki mogą wyjść dopiero podczas 40-osobowych rajdów czy masowego PvP, a nie wykaże ich klikanie na sucho skillów w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy dedykowany zespół testerów to taki nowatorski pomysł - mam wrażenie, że podobna koncepcja przewija się przez każdy projekt, łącznie z polskimi

 

Pewnie, że nie jest nowatorskim pomysłem. Bardziej mi chodzi o to, że testerzy w innych projektach... nie wiem, jak to nazwać. Gracze zawsze byli królikami doświadczalnymi. Netherwing ma np. swoich testerów działających w closed becie, co jest najlepszym rozwiązaniem.

Poza tym wątpię, że ograniczone grono osób da radę faktycznie przetestować 100% zawartości w zastępstwie tysiąca graczy

Multimilionowym firmom się nie udaje, nam też na pewno nie. Różnica jest taka - na starym Sunwellu dało się stunować addy na Kel'thuzadzie. Przez tego Kela przeszło tysiące ludzi. Nikt tego nie zgłosił. Na CF testerzy ogrywają wszystko, co da się ograć i zgłaszają nawet najmniejsze bugi. Klasy też są testowane bardzo szczegółowo, ale bugi pewnie też wyjdą na starcie. Na szczęście developerzy uwijają się bardzo szybko ze zgłoszeniami, więc to nie powinien być problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko skąd pewność, że ci dedykowani testerzy nie zawiążą jakiegoś mrocznego spisku i nie przepuszczą buga, który da im moc i władzę nad światem? :P Oczywiście hiperbolizuję, ale wszystko rozbija się o zasadę ograniczonego zaufania - czy to wobec zbiorowości czy desygnowanej grupy. Być może coś źle zrozumiałem, ale raczej nie pozbywałbym się całkowicie publicznego bugtrackera na rzecz zamkniętej grupy testerów. No, ale sam jestem ciekaw, jak to wyjdzie - pomijając nawet niezbyt czysty marketing, to chyba jeszcze żaden większy priv nie zaprezentował obsługi "multiserwerowości" i crossrealmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie to wszystko spoko i fajnie, ale dalej patrzę na to ze sporym dystansem. Niby wszystko oddzielne, ale jednak wspólne. Nie ma co patrzeć tylko na czarne scenariusze, fajnie byłoby zobaczyć współpracę serwerów ze sporym potencjałem. Z tej współpracy może wyniknąć sporo złego, bo może i na początku każdy zamiary ma dobre, ale jak to będzie w dalszym czasie? Każdy serwer chce być najlepszy, każdy chce mieć najwięcej graczy - nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, bo dzisiaj nieszczególnie myślę, ale to wszystko i tak wróży rywalizacje. Każdy serwer będzie zarabiał na siebie, każdy będzie chciał więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wycieknięcie informacji i researchu byłoby bolesne, ale to wciąż nic w porównaniu z hipotetycznym wyciekiem kodu albo nawet całego core. Dałoby się przeżyć, na nasz development by to nie wpłynęło, ale na development innych serwerów raczej tak. Szczerze mówiąc, oprócz Netherwinga i Gummiego, nie przychodzi mi na myśl żaden serwer, który byłby w stanie oskryptować dosłownie wszystko na bazie researchu. Większości serwerów brakuje developerów znających w pełni core i umiejących zrobić na nim wszystko, co się da, a nawet te rzeczy, których potencjalnie się nie da zrobić.

A co do BT - BugTracker będzie otwarty, kiedy będą otwarte testy albo serwer ruszy. Z tym, że będzie to raczej czysty BT, a nie BT, którego używano w alfie i becie.

 

Z tej współpracy może wyniknąć sporo złego, bo może i na początku każdy zamiary ma dobre, ale jak to będzie w dalszym czasie? Każdy serwer chce być najlepszy, każdy chce mieć najwięcej graczy - nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem, bo dzisiaj nieszczególnie myślę, ale to wszystko i tak wróży rywalizacje. Każdy serwer będzie zarabiał na siebie, każdy będzie chciał więcej.

No cóż, Asura i Shenna od długiego czasu mają przyjazne stosunki. Jak to będzie, zobaczymy, ale ja myślę, osobiście, że to dobry pomysł. Elysium to znany serwer z dużym zapleczem, a wspólny research i wspólny development jest super.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Multimilionowym firmom się nie udaje, nam też na pewno nie.

Tutaj akurat z Radkiem się zgadzam w stu procentach. Już nie mówimy jak by to było fajnie gdyby automatyczne testy zaimplementować, problem polega na tym że wcześniej nikt o tym nie myślał (jedynie Shauren próbuje z TC zrobić coś naprawdę wartościowego, powoli, krok po kroku ale widać że działa w tym kierunku). Aczkolwiek łatwiej uporządkować, pilnować i rozmawiać w zamkniętym gronie 10 osób nawet (to naprawdę dużo, jeśli coś robią) niż 200 na public testach i nie dostać nic.

 

 

 

No cóż, Asura i Shenna od długiego czasu mają przyjazne stosunki. Jak to będzie, zobaczymy, ale ja myślę, osobiście, że to dobry pomysł. Elysium to znany serwer z dużym zapleczem, a wspólny research i wspólny development jest super.

I szczerze życzę żeby tak było do końca. A jak nie jest, to zabezpieczyć się umowami prawnymi (tak tak, prawo na to pozwala, zależy jak się ugryzie temat kodu). Bo może być klops że jeden na drugiego się obrazi, albo nawet na jednym lub drugim serwerze dojdzie do "spiny" i problem jest. Z drugiej strony to bez "partnerstwa" i tak jest takie zagrożenie dla danego serwera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forums.crestfall-gaming.com/index.php?/topic/1827-legacy-gaming-network-faq/

FAQ.

W skrócie:

Elysium, Crestfall I Legacy Crusade pozostają osobnymi serwerami, jednakże research I core będzie wspólne. Asura został głównym devem Elysium, ale priorytetem jest core Crestfalla, czyli Benediction.

Benediction zostanie w swoim czasie zaimplementowane na Elysium.

Crestfall zostanie projektem stricte PTE. Po vanilli przejdzie na TBC, potem na wotlk itd. Będą najprawdopodobniej możliwości transferów na inne serwery w odrębnie sieci. Jeżeli ktoś lubi vanille, to będzie mógł przeniesc postać na Elysium.

Anathema Core, core Elysium, będzie trochę poprawiane, ale po ukończeniu Benediction Core, prace nad nim zostaną wstrzymane. Samo Benediction Core będzie używane również na wotlk i nowszych dodatkach.

http://forum.darkwizard.pl/topic/15976-243-netherwing-pte-atlantiss-blizzlike-progressive/?p=135563

Share this post


Link to post
Share on other sites

" są serwery, które mają w dupie inne i nie wzorują się ani nie patrzą na inne, tylko robią swoje, a są też takie, które tylko czekają, aż ktoś zdobędzie informacje, wtedy będzie je można podpatrzeć i samemu zaimplementować"

~ Radetroll

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.